Dagen till ära: "The Black Viking"!

Inget kan väl passa bättre än att, Fitnessdagen till ära, passa på att hylla min coach och PT James Mc Donald Roberts!

James är en stor männsiska! Inte bara utifrån det perspektiv att hans underarmar är i samma storlek som mina lår eller att hans handflator är ungefär lika stora som mitt ansikte. Han är även en stor människa med andra mått mätt. En känslomänniska som alltid har lätt till ett leende men även kan sätta respekt i den värsta busen!

När jag en period hade det lite tufft och väldigt mycket runt omkring mig var han den som kunde rädda situationen på ett starkt men lättsamt sätt. Han bad mig fundera över livet som en enda lång semester:

 - "Hanna. Livet är som en semester, njut så mycket du kan!! Gör alltid det bästa av situationen, för du vet aldrig hur länge semestern kommer att vara" rådde han mig på bullrande göteborgska. De orden har jag tagit med mig och de har hjälpt mig otroligt mycket i vardagen! Om man ser livet som en enda lång semester så blir allt lite roligare faktiskt!


James har medverkat i TV-programmen "Blåsningen" och "Jakten på Ökenguldet" och trots att han idag är 63 år gammal hittar man honom ofta på gymmet eller i motionsspåret redan klockan 5.00 på morgonen!
Han är även känd i Bodybuilder-sammanhang som "The Black Viking" eller "Big James".


Meriter

1:a EM-kval 1991
2:a EM 1991
1:a SM 1993
3:a VM 1993
3:a Masters Mr Olympia 1997



TACK JAMES MC DONALD ROBERTS FÖR ALL INSPIRATION!












Kommentarer
Postat av: Rockstjärnan!

Oj, det var ingen dålig coach! Ser ut som om han vet vad han snackar om. :)



Ha en härlig kväll!

2011-12-03 @ 19:23:52
URL: http://karvegardkonsult.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0