Mammor är också bara människor...


Idag behövde jag inte salta kycklingen...

.........

Det finns något hemligt som bara mammor kan känna. Något stort som ofta har med ansvar och förväntningar att göra. Även om allting gungar runt omkring oss så förväntas vi stå där starka och stolta och fånga upp vad helst som kan tänkas falla...

Något säger oss att vi kommer att klara av att strukturera upp situationen. Oavsett hur komplicerad den än må vara!

Förväntningar är ett intressant ämne. Varifrån kommer förväntningarna?

För ödmjukhetens och tidens skull tänker jag inte ge mig ut på farligt djupt vatten idag men konstaterar kort att förväntningarna kommer från många olika håll.

Från våra barn, från våra partners, från våra föräldrar... och inte minst från OSS SJÄLVA!

Men vissa dagar orkar man inte allt det där som man orkar i vanliga fall. Vissa dagar blir det för mycket, även för mammor. Mammor som alltid fixar och donar och alltid ställer upp till 200 %. Även vi kan bli trötta, ledsna och besvikna... Och då står världen helt frågande inför detta plötsliga faktum.

Men mammor är bara människor. Med känslor, precis som alla andra.

Men vi försöker se det positivt:

"Idag behövde jag inte salta kycklingen..."

(Pappor är också bara människor... men det tar vi en annan gång)!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0