Gamla damer som vet vad de pratar om...

Mannen:

- "Jag tar en oxfilé för det är DYRT, GOTT och jag är SPECIELL!
... Du får en Ceasarsallad för du får inte bli TJOCK"

Minns de här orden från en film men minns inte vilken film det var...
Intressant...!
"Äsch, ge mig en stor fet stek så jag klarar mig ett tag" säger JAG!!!!!

Jag reagerar liknande på folk som springer runt utan mössa mitt i smällkalla vintern bara för att de är rädda för att förstöra frisyren... Eller de kvinnor som trippar fram på isbelagda kullerstenar med höga klackar och tunna strumpbyxor. De måste frysa häcken av sig så här års. Dessutom ser det livsfarligt ut!
Stoppa klackarna i väskan o sätt dem på fötterna när ni kommer inomhus i stället! :)
Jag ska berätta för Er om en händelse med anknyting till detta:
Vid en prisutdelning där jag uppträdde en gång fanns en vacker gammal kvinna. Uppskattningsvis var hon mellan 75 och 80 år gammal. Hon var vacker och rar och hade ansvar för artisterna och jag skulla sjunga flera sånger utomhus iklädd bara en ganska tunn balklänning. Dessutom var evenemanget förlagt till kvällningen och det började bli kyligt ute. Hon kom fram till mig, la en stor sjal över mina axlar och sa med mjuk röst och ett varmt (lite lurigt leende) något som jag aldrig kommer att glömma:
" En kall kvinna är ingen vacker kvinna - men en varm kvinna är en vacker kvinna som få kan motstå"!

Den gamla kvinnan visste vad hon pratade om...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0