Vad betyder "puss", "kram" och "hjärta"???

Att avsluta ett brev, mail eller telefonsamtal med puss eller kram kan ha många innebörder.



Även detta har jag sjävklart analyserat...

Jag har märkt att om man avslutar ett mail (till motsatt kön) med "kram" så kan det tolkas lite hur som helst... Även om avsändaren inte har några djupare intentioner med "kramen" så kan det vara lite vanskligt att skicka kramar till höger och vänster. Mottagaren tolkar gärna det som ett steg mot "något mer" än vänskap. Så är i alla fall mina erfarenheter. Därför var jag ett tag livrädd för att skriva kram i slutet av ett mail etc.

MEN en "kram" kan betyda att bara jag på ett varmt och vänskapligt sätt skickar en omtanke, att jag befäster vår vänskap på ett mer tydligt sätt, att jag i detta lilla ord säger "ta hand om dig för jag bryr mig om dig". Jag kan även skicka puss eller kram till mina närmsta väninnor som avslutning på ett sms eller mail som ett slags att att befästa vår nära vänskap!

Men jag tror även att de där små avslutningsorden eller ett hjärta kan betyda att man vill närma sig något/någon på ett försiktigt sätt utan att skriva "för mycket" med risk att "göra bort sig" eller säga för mycket. Om det finns en osäkerhet inblandad.

Man skriver kanske inte: -" Jag gillar dig sååå mycket"! Man är kanske rädd för att skrämma iväg personen... I stället skickar man "puss" eller "hjärta" för att lätta upp stämningen och slippa stå för det man kanske EGENTLIGEN menar...?!!

Rart men som bäddat för missförstånd!

Rädsla... Osäkerhet... Värme... Vänskap... Kärlek...???

Sen ska man inte heller glömma en extremt viktig sak:
"Om man inte vågar stå för vad man känner och förmedla det i ett tydligt budskap så kan det vara så att budskapet inte alls kommer fram. Det ÄR svårt att läsa mellan raderna!! Och en vacker dag kan det kanske vara för sent..."

Vad tror ni?





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0